Priser
- Du måste vara minst 18 år för att beställa i vår webbshop. Är du yngre måste beställningen göras av målsman.
- Alla priser är inklusive moms (om inget annat anges).
-Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, prisändringar, slutförsäljning och lagersaldofel.
- Vi förbehåller oss rätten att på samtliga varor avsluta en order och betala tillbaka pengarna pga slutförsäljning eller prissvängningar. Vi förbehåller oss även rätten att avsluta en order vid felskrivning i informationen eller om fel pris är skrivet.
Klarna Checkout
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se https://checkout.klarna.com/legal/swe/sv-se/generic.html (Länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.
- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation
Leveranstid
Normal leveranstid är cirka 2-7 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid. Respektive leveranstider finns på produktsidan.
Leveranssätt
Vi skickar beställningar med Schenker, Posten och DHL. Droppshipping varor skickas med TNT,DHL eller Schenker .
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Observera att vissa ordrar kan vara uppdelad i flera försändelser och du kan komma att få ytterligare mail för eventuellt resterande varor.
Frakt
Frakt kostnaden är 49;-. Handlar du över 599;- så ingår frakten.
Reklamation och returrätt
Det är alltid garanti på de produkter du köper. Vi erbjuder 1 års garanti (om inget annat anges). Garantin täcker endast ursprungliga fel, dvs. produktionsfel och inte handhavandefel. Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten.
Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se
Produkter som inte kan skickas tillbaka efter att förpackningen brutits är: mat, smink, peruker, linser, strumpbyxor, hygienprodukter, växter samt batterier. Ångerrätten gäller inte hygienvaror eller varor som av hälsoskäl har förseglats och förseglingen har brutits av konsumenten.
Ska du returnera produkten så behöver du kontakta oss först, antingen via mejl eller telefon. Dina 14 dagars returrätt påbörjas först när du gjort detta. Du som kund står för returfrakten vid öppet köp och måste vid förfrågan kunna bevisa att du skickat produkten, så be alltid om ett kvitto från posten. Vill du utnyttja öppet köp så skicka tillbaka varan i originalkartong samt ytteremballage, väl förpackad tillsammans med kvitto och anmärkning om att du vill utnyttja öppet köp.
Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL). Roligainredningar.se garanterar att aldrig lämna ut personuppgifter eller kontakt information till tredje part.
SMS-utskick
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.
Tvist
Vid en eventuell tvist mellan privatperson och Roligainredningar.se kommer vi att följa Allmänna Reklamationsnämndens (ARN:s) rekommendationer.
Force Majeure
Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför Roligainredningar.se:s kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Roligainredningar.se befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.